tisdag 19 juni 2012

Tisdag morgon

Hoppas att Ni har översikt med den sviktande kvantiteten på texter här under den senaste tiden. Mina universitetsplikterna kallar, jag håller bland annat på att skriva en 15 sidors uppsats om Chile och APEC som ska redovisas på fredag och på torsdag är det prov i matematik igen. Att skriva uppsatser tycker jag är roligt men fy för matematik... i 25 år har jag försökt att bli vän med Matematik men nej, han vill helt enkelt inte vara min vän och snart börjar mitt tålamod och min goda vilja att tryta.

Jag försöker också hinna med lite fotboll också, världens tredje största idrottsevenemang missar man bara inte. Jag hyste inte mycket hopp om svensk framgång men nog borde Sverige ha tagit minst en poäng mot ett lag som Ukraina?? Matchen mot England kanske inte var mycket att orda om då Sverige faktiskt spelade fullt godkänt men förlorade mot en bättre motståndare ergo inte mycket att göra. Sverige åkte inte ur turneringen efter matchen mot England, Sverige åkte ur turneringen redan efter den ärkeskrala insatsen mot Ukraina. I eftermiddag är det match mot Frankrike och ska heder och ära kanske inte återtas men åtminstone inte vara lika bortblåsta som tidigare så ska Sverige ta minst en poäng idag.

På tal om fotboll inträffade en trevlig händelse i söndags: vårt San Marcos de Arica gick segrande ur den chilenska andradivisionen efter 0-0 borta mot Deportes Concepción. Fullt med tutande bilar på stan och folk som gick gatorna fram med blårandiga flaggor och tröjor. Kul för lilla San Marcos och lilla Arica! Dock så räcker inte ligasegern ännu till ett avancemang då Segunda División spelar två fulla säsonger per år, en höstsäsong och en vårsäsong, och den totala segraren i slutet av året avancerar till Primera División. Men utgångsläget för San Marcos är ju onekligen till fördel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar