tisdag 31 augusti 2010

Återkomsten

Sådär.
Jag är tillbaka efter en tids stiltje här.
Har haft svårt med skrivlustan på sistone.
Inte haft rätt inspiration,
rätt bränsle för att sätta igång tankesmedjan.

Antar att det händer de flesta.
Det har väl kanske inte hänt så himla mycket att kommentera heller.
Men nu gör jag ett nytt försök.

Idag skriver vi den sista augusti år 2010,
och vi kan konstatera att...

... hösten är redan här

... jag söker ett arbete på annat företag, i annan ort, i annat land, på annan kontinent

... folk är fortsatt dumma

... det kommer att gå fullständigt käpprätt åt h-e med AIK

... jag finner det både rogivande och riktigt trevligt att jogga

... valet 2010 är igång, med tillhörande valfläsk

... jag kommer tråkigt nog inte kunna uppleva El Bicentenario på plats

... ett holländskt (tror jag) företag ska undersöka varför Titanic sjönk (??)

... enligt iPhones val-applikation är jag Sverigedemokrat

... folk är fullständigt livrädda för Kristdemokraterna (?)

... jag har fortfarande inte skrivit klart en artikel om Cusco som jag påbörjade i april

... Gabriela redan har flyttat ner till Santiago

... Gabriela bara väntar på att jag ska komma ner

... vi alla beundrar chilenska gruvarbetare just nu. Fuerza muchachos, viva Chile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar