tisdag 19 juli 2011

Tisdag afton

Ikvall spelas semifinalerna i Copa America.
Jag kommer inte att titta.

Ar hemma hos en van nu och skriver pa en iPad som saknar de svenska bokstaverna. Men anda, vilken lacker liten maskin! Ikvall blir det koreansk middag innan sista dagen i Santiago och jag sitter nu och smuttar pa ett koreanskt te som smakar mizusoppa med socker. Vara aventyr i huvudstaden fortsatter, det ar kul att vara tillbaka har och aterse Plaza Italia, Alameda, vart hus och Diego Portales igen! Minnen fran mina harjningar i staden tillsammans med L.S. for Herregud sju ar sedan aterkommer vart man an gar i centrum, men dessvarre har vart kara internetcafe slagit igen. Och staden utvecklas nagot otroligt, overallt skjuter nya skyskrapor upp, Transantiago har forbattrat kommunikationerna med moderna bussar och tunnelbanan byggs ut och forbattras for varje gang man kommer hit. Det ar faktiskt gladjande att se, Chile utvecklas och gar framat. Tidigare idag var vi uppe i Las Condes som ar ett av Santiagos mest fasionabla kvarter. Mycket vackert med moderna byggnader och grona parker och da Las Condes ligger nara bergen har man en magnifik utsikt over de snokladda Anderna, men trots det skulle jag aldrig fa for mig att bosatta mig dar och dela samvaro med den arroganta, blonderade och ansiktslyfta chilenska overklassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar