lördag 26 november 2011

Sverige

Jag har landat i Sverige.
Jag landade egentligen redan i förrgår. Flög från sommarvarma Santiago i onsdags middag och efter 14 obekväma timmar anlände jag Europa och den spanska huvudstaden på torsdagsmorgonen. Sedan var klockan 15.30 när jag klev av Iberias eftermiddagsmaskin till Stockholm från Madrid och då var det redan mörkt.

Det är väldigt trevligt att återse min familj men jag saknar Henne såklart.

Jag har hittills inte hunnit med att göra så mycket än, men jag har ätit goda middagar med klassisk svensk husmanskost och idag lördag har jag varit ute i skogen en bra sväng och plockat trattkantareller. Var någonstans säger jag inte men vi befann oss någonstans inom Stockholms Län. Amor, encontramos CALETA de honguitos y te voy a llevar harto para que te cocine lo que te guste: el pan tostado con hongos y crema y la carne con la salsa de hongos.

Ikväll en sväng ut på Stockholms kvällsliv och dricka några pilsner.

Jag såg förresten "Debatt" på SVT i torsdags, samma kväll som jag landade. Eller jag SÅG inte så mycket, jag LYSSNADE på eländet kanske man ska säga, men det var ju också en välkomsthälsning till den styrda medians, rabiatfeminismens och det statligt subventionrade manshatets PK-Mecka...

Te extraño amor, cuidate y que Diós esté contigo y con nuestra casa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar