tisdag 22 november 2011

Tillbakafärd till Sverige

Om ett par timmar åker jag till Santiago... om ett par timmar lämnar jag Arica och mi amor för att åka till Sverige. Det känns sådär om sanningen ska fram. Jag ser mycket fram emot att återse min familj och mina vänner, fira en traditionell svensk jul, goda middagar, museibesök med far och trevliga kvällar med vänner men det känns helt enkelt inte kul att åka iväg själv och lämna Gabriela ensam kvar här. Denna gång är det lyckligtvis inte någon längre tid som vi kommer vara ifrån varandra men känslan är densamma som tidigare: nu tar vi farväl och vem vet när vi ses igen... Det är inte så denna gång, jag åker snart tillbaka hit till Arica igen och jag försöker tänka positivt och tro mig, jag ser fram emot att åka tillbaka till Sverige igen! Det är att lämna Gabriela som jag tycker känns jobbigt.

Me siento mal esposo por dejarte sola amor. Intento pensar que va a ser por un tiempo corto pero de todos modos se siente duro, verdaderamente es se me hace difícil irme tan lejos sin tí. Espérame aquí, prometo regresar muy pronto para otra vez estar contigo. Y te prometo también que ésta será la última vez que te dejo sola. El próximo viaje que realice va a ser contigo.

Chau amor mío
Chau Arica, chau mí querido Chile
Chau sobrinitas
Chau amigos
Chau asado
Chau Mishi y los gatitos
Chau sol, calor y playa

¡HASTA PRONTO!

Hej Sverige
Hej kära familj
Hej vänner
Hej Stockholm
Hej regn, rusk och kyla
Hej jul, sill, skinka och mumma

1 kommentar:

  1. Vi ser såååå mycket fram emot att du kommer hem, även om det bara är för några veckor! På söndag är det första advent och då bakar vi lussebullar tycker jag! ses snart, kram Sis

    SvaraRadera