fredag 7 januari 2011

Medborgarskolan

Innan jag börjar att skriva måste jag bara säga två saker:
Dels först och främst,
GRATTIS ÄLSKADE GABRIELA TILL NYTT JOBB!

Dels följande:
Jag hoppas verkligen att det är jag som är dum,
och inte inser att det hela är ett stort skämt av Medborgarskolan.
För detta tar nog priset.

Nu till textens huvudpunkt:

Läs: http://medborgarskolan.se/Templates/Pages/Arrangement.aspx?aid=484977&mid=180&sgid=14

Skattebetalarnas pengar ska nu gå till att lära folk och fä att MATA JÄVLA DUVOR. Vad gör folk egentligen, varför i hela friden finns det en efterfrågan för detta? "Duvmatning" får ju Linnéuniversitetets "Harry Potter och hans värld" att se ut som en doktorsavhandling i teknisk fysik. Som sagt, vad gör folk? Finns det verkligen INGET bättre att lägga pengar på än att anordna kurser i att mata duvor...

Tydligen inte, only in Sweden...

Nu ska jag fortsätta att skriva en text om det senaste inom relationerna Chile-Peru-Bolivia. Dakarrallyt är här förresten och hela ekipage av bilar, lastbilar och hojar passerar gatan där jag bor! Häftigt, imorgon ska jag och svåger Ives ta en sväng till Autódromo där de har parkerat alla fordon under tredagarspausen här i Arica.

På tal om ingenting har jag fått fyra anonyma kommentarer på tidigare inlägget. Inga namn, inga gissningar. Jag är besviken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar