onsdag 12 januari 2011

Dakarrallyt i Arica 2011

I helgen stannade årets upplaga av Dakarrallyt i Arica! Det var ingen etapp som slutade eller började här utan det var helt enkelt en helg av rekreation och relax här i Ciudad de Eterna Primavera. I fredags eftermiddag började eskader av sanddränkta motorcyklar, rallybilar och lastbilar att tutande rulla förbi där jag bor. Vi bor precis på Carretera Panamericana så jag hade första parkett när ekipagen brummade bort mot en motorstadion lite norr om staden som idag används av militären.

I fredags kväll var Gabriela och jag ute en sväng med en kompis och det gick knappt att komma fram, så mycket bilar och folk var det. I lördags var så jag och svåger Ives iväg till stadion för att inspektera årets upplaga av Dakarrallyt och nåja... inhägnat, avspärrat och nästan lika mycket carabineros som åskådare. Men ändå, här kommer ett litet bildspel av min första upplevelse av ett rally. Rally i största allmänhet har tidigare intresserat mig mindre än vädret på Antarktis men jag måste säga att intresset växte markant efter Dakarrallyts besök i norra Chile.

Hoppas det gick lika bra när rallyt besökte Jujuy tidigare i veckan.










Till och med Kungliga Livgardet var på plats i norra Chile

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar