måndag 7 maj 2012

Monday monday...

Min kära dator är trasig igen. I fjol fick jag in ett par ganska rejäla virus i den men den fixades och fungerade bättre än tidigare men så häromveckan krashade hårddisken. Den ska vara klar hos datorteknikern nu så snart blir det lite bättre uppdaterat här.

Allt är bra i höstens Arica. Kvällarna blir kyligare nu, det märks. Höststormar ute till havs ger oss kraftiga högvatten och totalt bad- och surfförbud. Priset på frukt och grönsaker har stigit, vilket också brukar vara ett säkert tecken på höstens ankomst. Jag tycker dock om hösten och vintern här, efter månader av stekande sol är molnen, vinden och de svalare temperaturerna välkomna. Och faktum är att en asado brukar smaka ännu bättre under vintern än i den heta sommartemperaturen.

Det var en skaplig måne som i helgen lyste över bergen och havet i norra Chile. Det var inte bara en synvilla utan månen befann ju sig som bekant närmare jorden i helgen och det faktum kombinerat med fullmåne gav oss ett vackert nokturnt skådespel. Det verkade också ha påverkat sömnen för de flesta som jag har träffat, alla har sovit mer eller mindre dåligt i helgen, så även jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar