torsdag 6 december 2012

Vår granne

Minns Ni den här pellejönsen? Nu när vi har flyttat bor vi hux flux såpass nära blåsjobbsdåren att vi nu hör hans eländiga kraxande igen, varje kväll. Han bor tack och lov dock inte i vårt hus utan i grannhuset. De två år han har haft på sig att förbättra blecktjutandet har han inte förvaltat särskilt väl, jag har fortfarande inte hört honom spela en enda melodi än utan han ägnar sin lediga tid åt att bröla fram olika skalor och enskilda ljud olika starkt. Att kalla ljudet för "toner" är att överdriva så jag benämner helt enkelt vibrationerna som jag hör för ljud.
 
Jaja, jag antar att det är mindre störande än våra tidigare grannar som ägnade sin lediga tid åt att bråka och skrika. Chusma...
 
Chile har förövrigt haft sin första session i svarandestolen i Haag idag. Jag har sett utdrag av de chilenska juristernas nära fem timmar långa försvarstal på nyheterna och de plockade enkelt bort peruanernas argument av lögner och vilseledande retorik. Imorgon fortsätter förhandlingarna, som naturligtvis är förstanyheter här. 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar