onsdag 9 juli 2014

7-1

Deutschland.
Deutschland.
Deutschland.
Deutschland.
Deutschland.
Deutschland.
Deutschland.
 
Det som vi igår fick bevittna på Estádio Mineirão i Belo Horizonte är historiskt. Jag har sett fotboll sedan jag var fem år gammal och jag har aldrig upplevt något liknande, i varje fall inte på denna nivå. Många av Er har säkerligen sett fotboll i många fler år än mina 28 men jag kan ändå garantera er att gårdagens semifinal var ett stycke fotbollshistoria. Inte ens den uppgjorda "semifinalen" 1978 mellan Argentina och Perú (6-0 till Argentina, precis det resultat som desamma behövde för att nå finalen) når upp till den nivå av utskåpning som Tyskland, eleganta och effektiva, bjöd på igår.
 
Brasiliens största förlust någonsin. Inte bara i VM-sammanhang eller ens i tävlingssammanhang, utan NÅGONSIN. Och den inträffar i en semifinal i Världsmästerskapen, på hemmaplan.
 
Nu inväntar vi med spänning dagens semifinal mellan Holland och Argentina.
 
Heleuropeiskt eller repris från 1986 & 1990??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar