måndag 11 oktober 2010

Måndag kväll

"Jag har förlorat mitt jobb, min fru har lämnat mig, mitt hus har blivit utmätt och jag har just blivit stämd." - Citat från ett nyhetsreportage från USA och hur fastighets- och finanskrisen fortfarande påverkar folk.

För mig har det varit en jävlig dag, stressigt och dant, liten bemanning, mycket att göra, hetsigt... etc etc. Mycket gnäll också, verkar som att folk har börjat drabbas av höstdepressionen nu, till råga på den vanliga epedimin Måndagsdepression som med jämna mellanrum (en gång varje vecka...) drabbar folk.

Men det känns ganska obetydligt när jag hör om den här arme karln i USA.

Hoppas verkligen att allt löser sig för honom.

3 kommentarer:

  1. I ett låtsasland som Sverige med påhittade företeelser som måndagsdepression, höstdepression, kanelbullens dag, Facebookgrupper mot den ena eller andra, "sk." stress, underbemanning, 30 minuters sushilunch, förankring av effektivitetsbeslut, offertupphandling, konsultarvode, businesscase, kickoff, omorganisering, räkfrossa med mera, är det inte konstigt att självmordsstatistiken i Sverige är skyhög. Som om inte detta vore nog har även en ny säsong av Paradise hotel dragit igång.

    SvaraRadera
  2. Kan inte folk bara värma sina makaroner och köttbullar i värmeskåpet på jobbet och vara nöjd?

    SvaraRadera
  3. Kan inte annat än instämma. Vi skickar ditt förslag för handläggning och utredning. Myndigheter som Jämo, Homo, och DO kallas också in för ett utlåtande (kan ordet "Köttbullar" ha en inneboende diskriminerande och kränkande betydelse för enskilda individer?)

    Åk ner till gruvarbetarna i Cerro Rico i Potosí och säg att du håller på att gå in i väggen på grund av en allmän existensiell kris....

    SvaraRadera