söndag 14 november 2010

Återkomsten

Hej på er!
Först och främst: Grattis TAYTA!
Och grattis till alla fäder på Fars Dag!

Efter ett par veckors uppehåll gör jag nu en liten comeback här i cyberrymden. Har haft svårt med skrivlustan på sistone, förstår dock ej varför då det har hänt en hel del som borde vara värt att kommentera. Men mer om det sedan. Jag ska försöka vara mer aktiv här nu, speciellt med tanke på det som komma skall och det som mitt liv handlar mest om just nu: flytten till Chile om två veckor.

Jag ska kommentera det också. Det är liksom lite det som den här bloggen kommer att handla om har jag tänkt. Jag ska kommentera resfeber, planering, utstädning och rensning, längtan och melankoli.

Just nu är jag ganska trött faktiskt, har varit igång hela dagen. Jag har rensat ur min lägenhet och börjat städa. Jag har fraktat en del saker hem till föräldrarna, kånkat och burit upp lådor med böcker på vinden (min rygg vill ha ett allvarligt snack med mig ganska omgående känner jag), skurat och fejat, plockat, grejat och planerat. Det är kaos i lägenheten nu men ändå ett strukturerat kaos. Jag vet var jag har grejer och jag vet vad jag ska göra av dem. Det bidde sedan en pizza till middag, orkade inte laga något, och nu senast har jag strukit åtta skjortor. På TV: n surrar Sporting Gijón mot Real Madrid och jag känner mig lite smått söndagsdåsig. Moses säger visserligen att man ska helga vilodagen men med tanke på att jag knappt gick utanför dörren igår så kanske jag kommer undan. Betänk dock att det är LÖRDAGEN som är den "riktiga" mosaiska vilodagen! Det är inte mycket i Da Vinci-koden som är sant, men en sak har Mr. Brown rätt i: när Kristendomen blev oficiell religion i Rom tog man en redan existerande pagan helgdag (söndagen, då man i Rom helgade solen) och gjorde den till kristen för att tydligt markera separationen från Judendom.

Jag lovar att vara mer aktiv här nu. Jag ska ta mig tid att göra något som jag tycker så mycket om: skriva.

Nu ska jag ta en kylskåpskall pilsner. Det är jag värd. Skål för mig!

2 kommentarer:

  1. Gracias!
    Vilken Tequila!

    SvaraRadera
  2. Me gusta que retomes la escritura, si tanto te gusta... Besos, lamento que te duela la espalda por cargar tantas cosas de un lado para otro, nos vemos pronto ^_^

    SvaraRadera