söndag 21 november 2010

En vecka kvar

God kväll!
Vi skriver idag söndag 21 november.
Napoli har just hemmabesegrat Bologna med 4-1 och ligger nu trea i Serie A.

November är hos oss sedan länge.
Hans närvaro har varit extra påtaglig idag:
kallt, regnigt, mörkt.
Redan klockan tre började det skymma,
en mörkare nyans av grå lades till den redan gråa färgtonen på himlen.

Jag var ute i trädgården på eftermiddagen och tog bort gamla löv.
Typiskt höstgöra.

Och idag är det en vecka kvar.
En vecka kvar tills jag är i Chile, i Arica, hos HENNE.
Mindre än en vecka kvar tills jag åker.
Resfeber? Ja lite faktiskt.

Helgen har ägnats åt förberedelser.
Jag har lämnat över min lägenhet till min hyresgäst.
jJg har städat och fejat och donat.
Jag har flyttat hem till min familj för en vecka nu.
Jag har upptäckt att jag har så mycket prylar!
Vad gör man med alla sina saker egentligen??
Visste knappt att så mycket saker fick plats på mina 30 kvadrat i Ladugårdsgärdets funkiskvarter.

Idag har jag försökt rensa och sortera bland lådor, väskor och kartonger. Det har gått ganska bra, det finns en ordning i oordningen. Vet ungefär vad jag ska ha med och inte, och vad som ska packas ner i lådor och sparas. Nedräkningen har börjat. Det känns så häftigt allting, äntligen ska det ske! Naturligtvis lite vemodigt att lämna nära och kära och gamla Sverige, men så är det ju alltid. Och jag kommer ju komma tillbaka! Men just nu längtar jag dit ner, till underbara Chile. Längtar efter sol, värme, Stilla Havet, Anderna, kulturen, maten, folket, livsstilen. Och framför allt längtar jag efter henne! Som vi har väntat.

Imorgon börjar min sista arbetsvecka.
Känns också lite vemodigt.
Inte att lämna själva jobbet i sig,
men alla mina kamrater och allt kul som vi har för oss.
På onsdag ska vi ut för en sista After Work. Var vet jag inte, men det återstår att se. På tisdag ska jag försöka äta en peruansk middag med Lars o Kent, ska se om det går att få ihop. Och så ska jag försöka klämma in en sista kväll med kusin Christian innan lördagen. Det händer en hel del nu.

Måste ju hinna packa också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar