torsdag 18 november 2010

Torsdag 18 november

God afton,
mitt i novembermörkret.

Det har varit en hektisk vecka. Ända sen måndag.
Arbetsmässigt har det varit den jävligaste veckan någonsin.
Jag har varit helt utkörd varenda kväll.
Och till råga på allt kraschade hela arbetsgivaren häromdagen.
Vi drunknade i kaos.
Kunderna blev drabbade.
Media gottade sig.

Dagen efter upplevde vi en reinkarnation av gårdagens drunknande,
allt skulle då rättas till.
Frågetecken skulle rätas ut,
fel skulle korrigeras,
ursäkter skulle framföras,
kunder skulle tröstas och klappas på kind.

Men:
Det bekymrar mig inte så mycket längre,
ty jag är fullt upptagen med planeringen
av något stort.

Om 9 dagar sticker jag till Chile.
Det ska bara bli så jäkla häftigt.
Så lång väntan,
jag har förbrukat en livstids tålamod
i min väntan.
Men snart ska det ske!

Har nästan tömt min lägenhet,
den väntar på att fejas, skuras, tvättas, renas och putsas,
innan dess nya inneboende ska ta över på lördag.

Och ikväll kom ÄNTLIGEN taklisterna upp!
Det trodde jag aldrig faktiskt.
Det var ett projekt som visade sig ha
ett oändligt antal hinder i sitt bagage.

TACK TAYTA, för all hjälp!
Ta en pilsner ikväll, det förtjänar Du!

Själv ska jag sippa på en iskall Estrella.

På TV:n sitter Schyman och JämO Borgström bredvid varandra
lika evigt förenade som Yin och Yang,
i bästa sändningstid,
och spyr ut sitt hat mot hälften av världens befolkning.

Ingenting förändras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar