tisdag 7 december 2010

Bilder från Arica

Hej igen!
Här kommer lite bilder från första veckan i Chile.
Det är en salig blandning, allt från stranden till museum och utflykter.
Håll till godo!



Första dagen på stranden.



Förstår ni nu varför jag ville åka hit?



I en park i centrala Arica



Min sobrina Fiorenza med en leksak som jag köpte på Barajas.



Ett gäng skintorra gamla fossil som levde alldeles i början
av min historiebok om Latinamerika (ca. 7000 f.Kr.).


Ombord på ett vrak som spolades upp på land vid tsunamin
år 1870. Observera hur långt bort vattenlinjen är.


Fiorenza och "Tío Fredi"



Gabriela på Playa Chinchorro. TE AMO!



Ett blekansikte försöker i försiktigaste mån få lite färg.


Arica


Några gauchos rider förbi oss sådär i största allmänhet en
lördagmorgon på stranden.


Finns det NÅGON därute som kan förklara detta? Varför
har de murat in ett par vinflaskor i väggen?


Anderna, tropisk växtlighet, robusta timmermöbler och
en jädra struts?? Precis som hemma fast annorlunda.


Jag provar min första Mote con huesillo, en kall kaneldricka
med vetepuffar och aprikos. Gott! De självklara empanadas
ligger i den lilla korgen.


Jag och mina andinska berg. Jag har saknat
dem!


På första parkett under en båtfärd på Stilla
Havet.


Arica från havet sett.



El Morro de Arica från havet sett.



El Morro.



Solnedgång.


Solnedgång över Stilla Havet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar