fredag 17 december 2010

Jordskalv

Det SKAKAR här!
Var och varannan dag är det ett litet jordskalv.
Chilenarna rycker på axlarna - "det där var väl inget",
jag hajar till varje gång.

Som för 10 minuter sedan.
Jag menar här satt jag i godan ro,
surfade och lyssnade på musik.
Helt plötsligt börjar hela huset skaka,
det klirrar i glas och knakar i väggar.

Är man inte van vid dem så är man inte.

Såg förresten att Sveriges Försvarsmakt nu höjer hotnivån efter terrorbombningarna i Stockholm. Politiker, media, polis och Säkerhetspolis vägrar inse det uppenbara i det faktum att Sverige blivit utsatt för ett terrordåd. Därför är det skönt att se att det finns åtminstone en myndighet i Sverige som har vettet i behåll.

3 kommentarer:

  1. Jag kommer ihåg när det skakade på Alameda 240...

    SvaraRadera
  2. Det gör jag också, skraj var man! Som den gången jag vaknade av att hela huset skakade och glas och porslin klirrade i köket. Som svennebanan är man så ovan vid skakandet så när det ruskade till lite år 2006 (1,8 på Richter) i Stockholm sprang folk på gatorna i panik och eminenta nyhetsmedier som Aftonspyan och Exponeringen vrålade ut "JORDBÄVNING I STOCKHOLM". Det skalv som inträffade när jag skrev inlägget var förövrigt 4 på Richter och det rycker folk på axlarna åt.

    SvaraRadera
  3. Saknar Alameda 240 förresten... vilket nummer var det, 151?

    SvaraRadera