onsdag 26 oktober 2011

Fnys

Antiklimax var ordet. Jag är ännu inte mästare av Parrilla utan jag ligger fortfarande kvar och skvalpar i gesällens grunda vatten... Är precis hemkomna från ett festligt grillkalas på frugans kontor med alla hennes arbetskamrater. Gott, glatt och trevligt var det men tror Ni jag fick grilla? Fick jag visa vad jag hade lärt mig under min vistelse här? Nejdå, icke. Istället var det nån lokal byfåne som sedan tidigare redan hade utsetts till kvällens Parrillero som tillagade allting, från eld till servering av kött...

Dubbelfnys

Han gjorde det precis enligt mästarkonstens alla regler och resultatet blev väldigt lyckat men där stod jag bredvid med ett glas vin i näven, tittade på och kände mig dum. Såklart pratade jag och deltog och hade trevligt under tiden som chorizo och kött fräste på gallret men jag trodde ju att det var min uppgift att se till så folk gick hem mätta och belåtna....

Trippelfnys

1 kommentar: