söndag 29 januari 2012

Return

God afton vänner mina!
Efter en lång frånvaro av uppdateringar och nyheter är jag nu tillbaka - både på bloggen men jag är även tillbaka i Chile. Nej, det tog inte nära tre veckor för mig att ta mig hit, jag flög med funktionella Iberia och utmärkta LAN Chile naturligtvis och det tog sina 30 timmar från dörr till dörr men anledningen till tre veckors frånvaro är helt enkelt att jag inte har haft tillgång till dator här hemma. Både min dator och frugans dito har ju som bekant haft rejäla virusproblem men jag tror nu äntligen att jag har lyckats fixa till min idag. Eller jag ska inte ta åt mig äran - jag lämnade in den till en datatekniker i centrum som på tre timmar gjorde den ren och fin och färdig att använda igen.

Jag är tillbaka här i Chile efter sju veckor i Sverige som gick helt enkelt överjäkligt fort. För fort på slutet, helt plötsligt var det bara några dagar kvar till avfärd. Men jag antar att det blir så när man har trevligt och när man omgivs av människor man tycker om. Här i Arica är det varmt och soligt (ja, jag har bränt mig igen...) såhär mitt i sommaren och just denna helg är det Carnaval, vilket innebär parader av dans och sång på gatorna och mängder av folk ute som roar sig. Lite Rio-stuk men inte på långa vägar lika stort och det är heller ingen samba-musik utan andinsk sådan. Trevligt är det, vi var ute igår kväll och tittade och så även idag.

Klockan är nu snart ett på natten och jag ska snart krypa ner till sängs men morgondagen kommer att bjuda på en längre berättelse av vad som har hänt under de snart två veckor som jag har varit här i Arica.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar