söndag 1 april 2012

Knark är...........

Chile har hårda införsellagar på narkotiska preparat, tack och lov. Rent drakoniskt hårda fängelsestraff väntar den som försöker föra in olagliga substanser in i Chile från utlandet och med vilka länder som omger oss här i norr i åtanke så är det bara bra, med tanke på vilken skit som droger och all "narcotráfico" ställer till med här uppe.

Men

Jag har aldrig tagit reda på hur lagen exakt ser ut i Sverige då jag fullkomligt saknar intresse dels för att prova men också för att jag aldrig har befunnit mig i följande situation, men att röka cannabis, eller marijiuana, INOM HEMMETS VÄGGAR är lagligt i Chile. Det är förbjudet att sälja och köpa skiten, men så länge man konsumerar smörjan i sitt eget hem så är det inte olagligt.

Våra grannar ovanför oss röker just nu marijuana på sin balkong. Hela vår lägenhet stinker bränt gräs av det fanstyget. Jag går och lägger mig nu.

Vad annars finns det att göra när man vill ha huvet i behåll och plugga handelsrätt och när andra vill se rosa elefanter flyga och när lagen inte säger någonting om att konsumera detta narkotiska preparat inom hemmet, trots att det påverkar grannarna?

Vad fan är det för fel på folk egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar