måndag 21 juni 2010

Fotbolls-VM och Chile

Ibland får man äta upp det som man själv skriver.

Chile vann idag mot Schweiz med 1-0. Chile glädjs, och jag glädjer mig såklart åt Chiles framgångar.

Men jag trodde bättre om chilenska spelares beteende på plan. Jag har klagat ganska mycket på Italien under detta VM och på deras sätt att filma och fuska. Chile var verkligen inte mycket bättre idag.

Jag är lite besviken på La Roja och deras uppträdande, även om de vann och är mer eller mindre klara för åttondelsfinal.


Aveces uno tiene que capitular ante lo que uno mismo haya escrito.

Hoy Chile ganó contra Suiza, 1-0. Chile se alegra y obviamente yo me alegro con el éxito de Chile.

Pero yo pensaba mejor del portamiento de los jugadores chilenos en el campo. Yo me he quejado bastante con Italia durante este mundial y su manera de hacer trampa y simular lesiones. Chile de verdad no era mucho mejor hoy.

Estoy un poco desepcionado con La Roja y su portamiento, aunque ganaron y están casi listos para el octavo final.

1 kommentar:

  1. Chile är Sydamerikas Italien... Det borde herrn ha lärt sig vid det här laget. *mamá tvättar skjortorna mina*

    SvaraRadera