söndag 25 september 2011

Lördag

Har precis tagit kol på en silverfisk som kravlade omkring i mitt badrum, så stor att jag kommer kräva att UD inför vaccineringskrav mot dem för barn under 12 år som reser hit till Chile.

Idag åkte jag på förmiddagen, efter en manlig frukost bestående av mate och empanadas de carne, iväg till Gabrielas kontor för att hjälpa till att renovera klart det och sätta upp en rejäl skylt som indikerar ESTUDIO JURIDICO. Behöver ni juridisk rådgivning när Ni befinner Er i norra Chile - kontakta mig så förmedlar jag vidare.

Nu ikväll har vi varit över en kort sväng till svåger och svägerska för att dricka chilensk afternoon tea men det blev en tidig hemgång. Nu dånar det cueca från en danstävling på idrottsanläggningen bakom kvarteret men generellt sett verkar det ligga en kollektiv betongkeps över samhället efter svirandet från förra helgen. Inga grannar som har fester, inga kompisar som har ringt oss och frågat om vi ska hitta på något. Lika bra det egentligen, vi tar nya tag inför nästa helg istället.

Annars är jag åter med i leken igen efter den årliga vårförkylningen som drabbade mig i söndags kväll och som varade nästan en vecka. Det tär att fira chilenska nationaldagen! Däremot ligger såklart frugan och snorar sedan igår eftermiddag, så nu får man ge tillbaka av passopperiet man har erhållit de senaste dagarna. Men det gör jag så gärna.
Våra peruanska DVD med Two and a Half Men, fint skrivna på med spritpenna och duktigt packeterade i små plastpåsar med färgkopierade omslag och oerhört original, har snurrat varma när jag har legat och de kommer säkert att rulla vidare i helgen.

Jag har också skaffat ny look. Borta är skägg och halvlångt hår och istället tronar en kortklippt frisyr á la sommarpojke ovanför min nakna nuna. Nej, Ni får inte se foton - jag är långt från nöjd med resultatet.


Vad händer i Sverige en lördagkväll som denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar