onsdag 7 september 2011

Stefan Liv

1 OS-guld
1 VM-guld
1 VM-silver
2 VM-brons
3 SM-guld
1 SM-silver

Stefan Liv måste vara en av de mest meriterade spelarna som Sveriges ishockey har haft på senare tid. Han var en av mycket få andra svenska spelare, och den ende målvakten i världen, i skaran som någonsin lyckats vinna ett OS-guld och ett VM-guld i ishockey under samma år, 2006.

Jag minns när jag bodde utanför Jönköping för hela elva år sedan och ibland gick iväg till Kinnarps Arena för att kolla en hockeymatch, Stefan Liv stod i HV 71: s mål redan då och han gjorde det mycket bra. Hockey är väl inte min favoritsport och HV 71 är då verkligen inte mitt favoritlag men ändå känner jag idag mig smått chockad över den tragiska nyheten att Sveriges landslagsmålvakt, en av de bästa som Tre Kronor har haft, har omkommit.

Q.E.P.D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar