onsdag 20 april 2011

Mc Donalds Arica

Jag är galen i Mc Donalds, har så alltid varit. Det är definitivt inte bra att Arica har en Mc Donalds-restaurang. Jag brukar verkligen inte gå dit varje dag direkt men ett par gånger har jag dräglande styrt mina steg mot denna eminenta inrättning av kulinariska mästerverk för att likt ett rovdjur sätta tänderna i en 890 CHP Big Mac (11-12 kr). Mc Donalds är den förnämaste av snabbmatsrestauranger. Dock finns det en liten hake. Mc Donalds i Arica måste vara en av de tröttaste snabbmatsrestauranger på den här sidan Atlanten. Jag har varit där tror jag fyra eller fem gånger sedan jag kom hit men det är samma visa varje gång. De brukar ha fem sex anställda framme vid kassorna som låtsas arbeta; en lyfter nån låda, en annan låtsas putsa juicemaskinen, någon sorterar servetter i två högar framme på disken och en annan står och övervakar pommesen. Naturligtvis är bara en av fyra kassor öppen och där brukar fröken IQ Fiskmås stå och tugga tuggimmi. Långsamt och stressigt och man får vänta i 10 minuter varje gång innan läckerheterna når brickan. De har inte ens de vanliga hamburgarna eller cheeseburgarna färdiga, ni vet de där metallfårorna där burgarna likt rodelåkare rutschar ner från kökspersonal till kassapersonal gapar alltid öde och tomma. Köerna växer och kunderna klagar och gapar på bästa tempererade sydamerika-stuk. Nej, Mc Donalds här i Arica når knappast upp till epitetet "Snabbmat". Men idag tog de nog ändå priset.
Har ni någonsin hört talas om en Mc Donalds-restaurang som har slut på Big Mac?

2 kommentarer:

  1. Haha precis samma sak med MacDonalds i Lund!! Söligare människor får man ju leta efter!

    SvaraRadera
  2. I förrgår (23 april) svängde G o jag förbi Donkens drive-thru efter en långtur på stan då ingen av oss hade lust att laga lunch, och då ångrade jag nästan min text. Snabbt, smidigt, bra bemött och på två minuter hade vi kört ut på stora vägen igen med en dignande påse i näven. Jag fick äta upp mina ord på vägen hem.

    SvaraRadera