måndag 25 april 2011

Shakiro

Chile har en mängd olika talangprogram på de statliga kanalerna, bland annat ett på TV Nacional där självaste Tito Beltrán är domare.

Canal MEGA har ett program som heter "Yo soy", "Jag är", som är utformat som en kompott av Talang och Sikta mot stjärnorna. Upplägget är som i Talang, det vill säga okända människor sjunger framför en domartrio och blir sedan bedömda, men de ska inte bara sjunga utan även imitera en känd artist. Det brukar gå sådär men en del är faktiskt riktigt bra. En av dem står ut bland de andra: en man, just det: en MAN, vid namn Rodolfo Burgos som sjunger skrämmande likt colombianska superstjärnan Shakira. Yo soy är bara inne i sin tredje fas (tror jag, jag följer inte programmet men när Rodolfo "El Shakiro" sjunger vill jag se) men han är rikskändis sedan sitt första framträdande och har redan fått träffa Shakira i hög (kort, 150 cm) person då hon var i Santiago häromveckan. Shakira har en vacker och en speciell och unik röst och det borde vara tillräckligt svårt för en kvinna att imitera henne men att en man lyckas göra det och dessutom på det här viset är imponerande. Bedöm själva!

Tillägg ett par timmar senare: Jag har nu hela dagen bråkat med att försöka ladda upp ett videoklipp från Youtube i denna text med Shakiro men det har inte fungerat och nu ger jag upp. Konstigt, då både Youtube och Blogspot ägs av Google tycker man att det inte borde vara några problem att ladda upp mediealster mellan dessa bägge servrar. Trots att det ser föga professionellt ut med en länk till en video i en text då man istället kan ladda upp hela videon kommer länken här, färdig att klippas ur och klistras in i Er webläsare: http://www.youtube.com/watch?v=adP-Y14ioaI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar