fredag 6 maj 2011

Sommarplågan 2010-2011



Såhär när sommaren är slut härnere i Sydamerika tänkte jag bara visa er det mest spelade musikalstret under sommaren 2010-2011, det vill säga vad folk har lyssnat mest på och dem sången som spelats mest på radio. "Danza Kuduro" är så poppis så till och med mina sobrinas Fiorenza (4 år) och Carolina (3 år) glatt kan sjunga refrängen.

Jag vet inte vad ni tycker, men nog tycker jag att denna puertoricansk-brasilianska reggaeton-dänga är bättre än svenska sommarplågor som "Hej Monika" och "Ingen vill veta var du köpt din tröja". Ni som känner mig vet att detta är långt ifrån den musik som jag lyssnar på till vardags, den brukar vara något tyngre än karibisk reggaeton men ändå, "Danza Kuduro" ger mig glädje, jag blir glad av att lyssna på denna sång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar